28 Sep 2008

Biblioteca mea

Tomata cu scufita imi trimite o leapsa frumoasa, care a circulat destul de mult deja. Cum arata biblioteca ? Biblioteca mea. Mai greu a fost cu pozele. Strang carti nu doar pentru a le citi. Asta e alta poveste. Strang carti pentru ca imi place sa adun carti. Pentru ca vreau sa am cat mai multe si mai bune. Pentru ca am nevoie viscerala sa posed anumite titluri. Pentru ca daca o carte mi-a placut, trebuie sa o am. Si la fel daca ar putea/trebui sa-mi placa.

Nu stiu cate carti am. Exista o lista facuta in Excel, dar a trecut ceva de cand n-am mai actualizat-o. Caut acum un soft special pentru biblioteci, sa vad ce gasesc. Asadar, nu stiu cate carti am. De asezat, sunt asezate in 9 corpuri de biblioteca, asezate in L pe peretii unei camere. Am incercat sa fac o poza de ansamblu, nu mi-a iesit prea bine. Ma rog, sunt noua. Noua corpuri de biblioteca. Practic opt si jumatate, teoretic noua. Luate unul cate unul, pe masura ce a fost nevoie. Nu-mi plac bibliotecile elegante, stil, care par facute pentru orice altceva decat pentru carti. Iau corpuri simple, cu latime de 30 de cm si sase rafturi. Sa spunem un nu hotarat stilului. Cartile sunt puse de regula pe doua randuri. Colectiile numerotate in ordinea aparitiilor, celelalte colectii pe autori. Albume de arta la albume de arta, istorie la istorie, filosofie si eseistica impreuna, BPT, Globus, CLU, Romanul Secolului XX, Romanul Secolului XXI, si altele. Carte legionara. Istorie si teorie a artei. Tarot. Carti pentru copii. Multe, multe romane. Si volume de povestiri. Poezie. Putin teatru.

Doua lucruri trebuie spuse / scrise :

a. camera in care e biblioteca a devenit acum loc de joaca pentru copii. Asa ca biblioteca este intr-o agreabila dezordine si intesata de carti pentru plozi, jucarii de tot felul, masinute, mingiute, roboti, etc, etc. Plus ca ma sperie bibliotecile prea ordonate, par aseptice, de decor, fara viata. Asa parca este mai nostima.

b. pozele n-au iesit prea bine. Am incercat io sa le fac mai clare, mai artistice. Fotograf prost, lumina slaba, aparat mediocru. Asa ca rezultatul nu e cel mai bun. Poza sus – legenda langa.

Biblioteca mea

1 : BPT-uri pe primul rand, de la primele numere ale seriei III pana 538, cu firesti lipsuri. In spate Romanul de Dragoste – in ciuda numelui au aparut destule carti bune aici – plus cateva romane mai putin importante, critica si istorie literara, carti peste care n-am apucat sa ma uit. Hasek, Eminescu, Dostoievski, primele volume din Proust in BPT, Camus, Kafka, La Bruyere, Cervantes, Kazantzakis, Maupassant, etc.



2 : Pe raftul de sus sunt cateva mini-albume de arta, cateva monografii, albume cu timbre si poze. Al doilea are cateva – mai multe – albume de arta, majoritatea din celebra serie Clasicii Picturii Universale, scoasa de Meridiane, cateva albume straine, ghiduri muzeale din anii 70. Al treilea si ultimul are cateva titluri din colectiile Document, Historia si Plural – Polirom. Andrei Oisteanu, Mihai Pelin.


3. Tot BPT-uri pe randurile din fata, raftul 1, 2 si 5, de sus in jos. La mijloc Dostoievski – cateva editii la care tin in mod deosebit, in traducere franceza - cat s-a strans pana acum, mai jos o parte din colectia de carte legionara si istorie interbelica. Pe randurile din spate Hugo, Dickens, Galsworthy, Maugham, Rebreanu, Balzac, Zweig, in fata Holderlin, Malory, Reymont.




4. A fost mult timp centrul de atractie. Stima noastra si mandria. Jos dictionare, doua Larousse, Istoria lui Calinescu, un pic de critica. Mai sus Le Livre d’Art – 10 volume, o editie chiar rara – ghiduri si brosuri cu muzee si orase, Shakespeare Complete Works, cateva biografii si mici albume de arta, Istoria ilustrata a picturii. Urmatorul este raftul de Kernbach, Dramba, Eliade, Vulcanescu, cateva volume de studii de folclor romanesc (S Fl Marian, Niculita - Voronca, etc). Sus colectia Globus si Meridiane, ceva istorie si istoriografie, mult pe imaginar si mentalitati. Grass, Golding, Tournier, Musil, Braudel, Goff.



5. BPT-uri iarasi, sir pastelat, raftul din mijloc are o parte din volumele din Biblioteca de Arta, o pasiune recenta, foarte dragi deja, cu o preferinta pentru Perruchot, cateva numere mai rare. In spate un raft de CLU seria veche, Cervantes, Roger Martin du Gard, Sienkiewicz, Heinrich Mann, Preda, Rabelais, Buzura, etc. Varstele peliculei.



6. In spatele raftului colectia de Romanul Secolului XX – Canetti, Mann, Faulkner – si Clasicii Literaturii Universale – Hardy, Hoffmann, Tolstoi, Zola – pe ultimul raft Eugen Barbu, Zaharia Stancu, Laurentiu Fulga, o colectie micuta de carte franceza veche (cea mai noua aparuta in 1891). In partea din fata colectia de filosofie si conexe. Jos in principal romanii – Noica, Vulcanescu, Tutea, Ionescu, Cioran, Steinhardt – mai sus restul. Antologia lui Bagdasar (reeditata), Weininger, Evola, Berdiaev, Sestov, etc.



7. Sus psihanaliza, Eco, colectia mai veche Clasicii Literaturii Moderne de la Univers, mai jos Livre de Poche, Rao. Mai jos doua rafturi foarte dragi, cu poezie – Bacovia, Eluard, Radu Gyr, Baudelaire, Rimbaud, Blaga, Lenau, Rilke - Cartarescu si Haruki Murakami, cateva numere din Ego Proza. Claudia Golea, Cezar Paul-Badescu, Sorin Stoica. Jos de tot Mircea Nedelciu, Mircea Horia Simionescu, Vlad Musatescu, Ion Baiesu, Paul Goma.


8. Sunt doua rafturi, aflate in spatele biroului. In rest cd-uri si dvd-uri. Biblioteca Polirom – Bukowski, Nabokov, Ellis, Palahniuk, Welsh si restul – in rest Fante, Celine, in spate Stephen King, Borges, Canetti, Lovecraft. Cam aici am strans ce imi e mai drag. In parte. Nu stiu ce poza sa pun in centru.





9. Ultimul. Sus o parte din colectia Cotidianul si istorie, urmatorul raft Biblioteca de Arta / istorie si istoriografie, religie, carti pentru copii – Habarnam, Doctorul
Au-ma-doare, Trei grasani – si restul de Cotidianul, dictionare, diverse.

Cam astea sunt. Stiu. Multe nume si titluri. Sunt snob. Fac SEO cultural intens.

Nota : sa pui poze pe blogger este sublim. O veritabila depilare nervoasa.

29 comments:

dragoş c said...

Imi place biblioteca ta. Multe! Din pacate, BPT-urile ascund alte carti mai interesante din spate. Si parca bpt-urile sunt citite de zeci de ori...
Si vad ca-ti place roth, welsh, nabokov si ct popescu... misto!
si orbirea in fata - cool!

Cristina said...

Sunt multe, destul de multe, extrem de multe... Si totusi nu dispare tentatia de a cumpara tot mai multe...

Tomata cu scufita said...

Ce sa mai zic? Bouche bee. :D

Cristina said...

O tema similara am vazut si pe bookblog. Se pare ca si acolo si-au postat unii... imaginea bibliotecii personale...

bacchante said...

Dumnezeule - zise ateea - sunt peste poate de impresionata. Si cand ma gandesc ca eu abia sapt trecuta mi-am cumparat prima biblioteca adevarata... si ca am in jur de 40-50 carti doar (ale mele, cumparate de mine sau primite cadou. citite toate). Wow. Eh, cand o sa fiu mare si o sa am casa mea, o sa am o biblioteca adevarata. Pana atunci, ma inclin

Arana

inraspar said...

M-a impresionat sentimentalismul organizat al prezentarii/al posesorului cartilor...

DeMaio said...

Eu nu am să comentez, că deja vorbele mele se vor pierde în comentariile făcute să atragă atenţia asupra existenţei cuiva. Aşa că, Cinabru, ştii si singur ce am de spus.

Cristina said...

http://www.bookblog.ro/anunturi/carti-de-vizita/
http://www.bookblog.ro/anunturi/leapsa-cu-biblioteci/
No comment...
Se pare ca leapsa merge mai departe...
@De Maio: Spre deosebire de tine, eu mai citesc si alte bloguri...

DeMaio said...

Cristina, ai dreptate. Mare dreptate Nu citesc toate rahaturile. Dar, spre deosebire de alţii, eu mai şi înţeleg ceva din ele. Şi culmea, nici nu preiau idei din discuţiile altora pentru a pune la punct propriile psoturi. Ce spui de asta?

L.P. said...

Imi place biblioteca ta!

Cristina said...

@ De Maio: Cred ca ar fi bine sa-ti stapanesti nervii. De obicei, nu preiau ideile altora. Dar acum am plasat link-urile de pe bookblog nu pentru a le fura ideile, ci pentru a "dovedi" ca nu am spus prostii, doar ca sa ma aflu in treaba. Mai ales ca mi s-a parut ca nu citesti "rahatul" numit bookblog. Nu ma indoiesc ca esti un cititor tenace.
In rest... nu am vrut sa desconsider postul de fata.

DeMaio said...

Să-mi fie scuzate greşelile de ortografie de mai sus, dar sunt plin de spume.

DeMaio said...

Ceea ce ţi se pare ţie, mă lasă rece. Văd că aminteşti de milioane de ori de booklog. Am înţeles, eşti cultă şi ai cablul de reţea înfipt în placă. Mulţumim. Intelectualitatea asta de messenger, prin care ne afişăm cu ce ştie fiecare, mă lasă rece. Nu am să îţi spun dacă am luat sau nu cunoştinţă despre site-ul pe care se pare că-ţi petreci vreme serioasă, dar am să spun că fac unele lucruri cât se poate de tăcut şi de acoperit. Nu am nevoie de aprecierea sau de părerile tale, le poţi ţine acasă. Şi nu la acel site mă refeream când am spus "rahat", dar cel mai uşor lucru pentru un român este, de la o vreme, să vomite înainte de a bea.
Cât despre inspiraţiile de care discut şi modul lor de a fi obţinute, am povestioare suficiente care mi-ar exemplifica certitudinile. Nu le public pentru că, spre deosebire de maimuţele rujate cu care am de-a face zilnic, tu citeşti...bookblog.

Cristina said...

Oricum... Jos palaria! Pare a fi o biblioteca bine pusa la punct...
@De Maio: Cred ca poti fi pus pe post de stacana de bere...:)))

DeMaio said...

Ah...am ratat-o pe aia cu stacana. Să mâ gândesc şi eu că ai avea loc acolo în chip de zeiţa fertilităţii prost înţelese? Hai, să văd până unde te ţine miştoul ăsta de toată jena. Aş garanta că unde termini, eu încep.

Lascaris said...

O biblioteca oarecum asemanatoare avem si noi. Se intinde pe un perete intreg, din podea pana la tavan. M-a izbit asemanarea (rafturi simple facute la comanda, cartile dau frumusetea bibliotecii).

chrysallidis said...

sunt momente cand fata mi se lumineaza instantaneu, involuntar... cand vad o biblioteca care imi place, multe carti la un loc...in anticariate, librarii, cartile din casele prietenilor...si inca unul, cand sunt pe munte...
sper sa ajung si eu sa imi strang la un moment dat toate cartile in acelasi loc.
am ramas cu un zambet mare pe fata. frumos!

alk said...

Fain! Spor la lectura!

Realitatea lui Petria said...

Te-am pus in blogroll-ul de pe blogul meu literar http://alexandrupetria.wordpress.com/

Cinabru said...

Multe comentarii, si va multumesc tuturor. Din pacate nu am putut sa raspund in timp util, am ramas fara calculator mai mult de o saptamana.

Ma bucur ca v-a placut, imi pare rau sa vad ca s-a lasat si cu intepaturi pe alocuri, cam off-topic, dar asta este.

Pe viitor voi raspunde ca inainte, acum, ma iertati pentru raspunsul general. Va mai astept.

DeMaio said...

Crezi că mie mi-a plăcut? Nu. Dar nimeni nu pare să vrea să înţeleagă că nu întorc şi celălalt obraz când iau prima palmă...

Cinabru said...

DeMaio, stiu, doar ca imi parea rau ca s-a intamplat. Oricum, stiu ca se putea mult mai rau :)

krossfire said...

Mi-am lasat 3/4 din biblioteca in orasul natal , lucru care ma exaspereaza uneori (in special in perioadele de hranire intelectuala, cand simt nevoia sa citesc masiv).

Cinabru said...

Krossfire : mi-e groaza sa ma gandesc ce ar fi sa-mi las biblioteca in alta parte.

feeria said...

In afara de culoare, care difera (a mea fiind mai rosiatica), biblioteca ta este aproape identica cu a mea. Exista si in a mea rafturi cocosate de greutatea volumelor.
De fapt, este vorba despre biblioteca parintilor- ma refer la partea ei fizica-, cu patru corpuri, pline de rafturi de sus aproape pana jos, si de care sunt tare mandra pentru ca trei dintre ele sunt ticsite numai cu carti cumparate de mine, din liceu si pana acum!
Voi cara biblioteca asta oriunde ma voi duce, si nu voi renunta la ea, la simplitatea si frumusetea ei aproape austera; la rezistenta si docilitatea cu care primeste in fiecare saptamana carti pe care sa le adaposteasca in bratele ei. Biblioteca mea e parte din mine. E partea mea mai buna, tacuta, inteleapta, plina de povesti. Nu suport fragilitatea sau impopotanarea bibliotecilor moderne.
Tot draga de ea, batrana, e mai frumoasa dintre toate!

Cred ca am vorbit cam mult despre o simpla biblioteca, dar ma uit la ea, si ma simt atat de confortabil si in siguranta... intind mana si hop, biortimul o ia sanatos in sus.

feeria said...

Oh, si imi plac foarte mult obiectele rasfirate si cartile inghesuite de-a curmezisul, si cutia aia de cola pusa acolo!!!
Si a mea este plina de tot felul de statuete, gravuri mici, lumanari mari sau in suporturi din ceramica, obiecte primite cadou, unele copilaresti altele mai artistice asa.

Imi place tare mult biblioteca ta. Transmite multa caldura, vibreaza de pozitivism si vitalitate, si am senzatia ca orice carte poate fi luata in orice moment si citita cu placere- iar asta e un lucru tare frumos, sa nu existe tristete si singuratate intr-o biblioteca.

Cinabru said...

Feeria : un comentariu lung, multumesc. Si fain. In mare parte biblioteca e cumparata de mine, atat corpurile (mai putin doua) cat si cartile (cu putine exceptii). Asa ca ma bucur ca si tu stii ce frumos e sa-ti faci biblioteca ta. Si nu, nu as renunta la ea pentru nimic in lume.

Si eu prefer corpurile stas, simple, rafturi si nu briz-brizuri. Am nevoie de spatiu si accesibilitate, nu de altceva. Sper sa placa o biblioteca vie, pentru ca s-au adunat atatea prin ea, ca uneori am dificultati sa gasesc o anumita carte.

Si la anul trebuie sa mai luam minim un corp, s-au adunat carti. Sper sa se mai adune. Astept dupa sarbatori inca un colet, cu un Taschen si cateva Wordsworth Classics.

feeria said...

Ce surpriza! Nu ma asteptam sa raspunzi la un articol la 5 pagini departare de prima pagina din blog. Multumesc tare mult.

Cinabru said...

Feeria : incerc sa raspund tuturor comentariilor, doar ca uneori trece un timp pana apuc sa o fac. Ma bucur ca ti-am facut o surpriza.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...