1 Mar 2009

Poezie contemporana si poezie de ieri

White Noise punea mai demult pe blog trei intrebari interesante :

1. Ce carti de poezie ati cumparat in ultimul an ?
2. Ati fost la vreo lansare de poezie ?
3. Dar la vreo lectura ?

In primul rand si inainte de toate – nu citesc deloc poezie contemporana. Am incercat, nu am inteles nimic, nu mi-a placut, am trecut mai departe. Nu suntem compatibili, chit ca cei incercati erau poeti contemporani, romani sau nu, cu o cota apreciabila. Dar nu mi s-a potrivit. Si nici nu pot spune ca mai sunt la curent cu cine mai e in top si in aprecieri la momentul scrierii. Prefer poetii mai vechi si mult mai vechi, chiar si unii dintre cei minori. Intr-o zi m-am surprins citindu-l cu incantare pe Tradem.

De la 1 ianuarie pana acuma am cumparat doar patru carti de poezie mari si late.

  1. Gh. Bacovia – Poezii. Plumb. Scantei Galbene (Ed Ancora, 1929) – pentru editie
  2. Tudor Arghezi – Versuri (Cartea Romaneasca, 1980) – antologie excelenta, prefatata de Caraion. Mai mult din cauza asta
  3. John Milton – The English Poems of John Milton (Wordsworth Poetry Library, 2004) – sa le am pe toate la un loc
  4. William Blake – The Selected Poems (Wordsworth Poetry Library, 2000) – in sfarsit

Presupun ca voi mai cumpara cate ceva din Wordsworth Poetry Library sau, daca se intampla, ceva editii mai deosebite din poeti romani “vechi”. Sigur nu o sa cumpar poeti contemporani.

La lansari de poezie am fost doar o data sau de doua, cu ceva ani in urma, dar in ultimul timp n-am mai avut timp pentru nici un fel de lansari. La fel si in cazul lecturilor.

Nota : si pentru obiectivii care se dau de ceasul mortii cand imi dau cu parerea si ma injura pe alte bloguri – stati linistiti. Nu le iau sa le citesc. Doar le colorez.

6 comments:

white noise said...

multumesc ca ai raspuns.incepusem sa cred ca vorbesc singura :)
nu chiar, s-au adunat vreo 2-3 raspunsuri, mai astept, sunt optimista.

Cinabru said...

Acum mi-am dat seama ca uitasem sa pun un comment la tine, asa cum ne rugasei. Imi pare rau, mi-a scapat. Multumesc pentru comment si pentru ca m-ai "gasit".

Concediaza-ti seful! said...

Tot mai tacut si singur
In lumea mea pustie
Si tot mai mult m-apasa
O grea mizantropie

Din tot ce scriu, iubito
Reiese-atat de bine
Aceeasi nepasare
De oameni si de tine


desi am trecut de mult de pasa sumbra si neagra a vietii mele, si acum imi aduc aminte cu placere de aceste versuri minunate
:)

Cinabru said...

Ai ales unul dintre preferatii mei. Bine ca ai trecut, eu mai am senzatia ca nu s-a terminat cu totul.

feeria said...

Am cumparat si eu o carte... de la inceputul anului, "Cantece ale inocentei si ale experientei" de Blake. Tot ce inseamna poezie care-mi place gasesc in biblioteca parintilor, asa ca, de-a lungul anilor, in afara de o editie bilingva Bacovia si un Boris Vian, nu am cumparat poezie. :|

Cinabru said...

Feeria : eu am reusit sa-l gasesc in engleza, pana la urma. Blake e colosal, pur si simplu.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...