1 May 2008

Trei scriitori romani contemporani

Turnavitu trimite celor din blogroll – intre care si Cinabru – o noua leapsa : trei autori romani contemporani pe care ii admira fiecare. Cel mai mult. Spre rusinea mea, sunt departe de a fi la zi cu literatura romana contemporana. Sunt sigur ca exista multi autori de care nu am auzit insa, desi sunt cel putin talentati.

Topul meu ar fi cam asa :

1. Mircea CartarescuNostalgia, Orbitor, Levantul. Suficient.
2. Stelian Tanase – in special pentru Corpuri de iluminat si jurnalele sale. Nici Playback nu a fost rau, cum nu au fost rele nici lucrarile de istorie.
3. Cristian Tudor Popescu – pentru Omohom. Fictiuni speculative si in special pentru Vremea Manzului Sec, unul dintre cele mai bune romane post-decembriste.

Daca as fi putut include si un autor care a plecat nu de mult timp, acesta ar fi cu siguranta Sorin Stoica, pe pozitia secunda. Dupa Mircea Cartarescu.

LE : am uitat si de Paul Goma, un alt autor care inseamna foarte, foarte mult pentru mine.

Multumesc pentru leapsa. Mi-ar placea ca toti cei din blogroll sa o preia, ar fi interesant de vazut ce top ar face fiecare.

5 comments:

Tomata cu scufita said...

As prelua-o cu placere, insa nu prea citesc romani contemporani. Singurul pe care l-am citit e Radu Paraschivescu cu Ghidul nesimtitului care nu mi se pare tocmai o capodopera. Nici macar pe Cartarescu nu l-am citit, rusine sa imi fie. Am auzit de Goma, circula pe la Schimb de carti, insa n-am fost curioasa. Nu stiu de ce, nu prea ma tenteaza scriitorii romani contemporani.

Cinabru said...

Tomata, nici eu nu sunt la curent cu literatura romana contemporana. Imi plac autorii mentionati, alti cativa in mai mica masura, dar sunt departe de a sti prea multe. Goma merita, dar nu integral. Cat despre Radu Paraschivescu, e ok ca relaxare, dar prea facil.

Oricum, la Turnavitu pe blog s-au facut numeroase recomandari. E un punct de plecare.

strange me said...

1. Alain Gavrilutiu cu a sa "Nu toata iarba e la fel" (daca nu l-ai citit, mare pacat);
2. Mircea Cartarescu;
3. Andrei Plesu...

Cinabru said...

Strange me, e ciudat ca saptamana aceasta esti a doua persoana care imi recomanda cartea. O fi un semn ca trebuie sa o citesc. Perfect de acord cu celelalte doua nominalizari.

Deea said...

Cu mare placere (si cu mare intarziere!)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...