10 Nov 2007

Cinabru la Kilipirim

Am ajuns vineri seara, mai mult din curiozitate. Era prima data cand mergeam la Kilipirim, din diverse motive am ratat primele editii. Prima impresie : destul de OK. Spatiul putin prea mic totusi, dar aspectul era foarte relaxat, mai mult o intalnire informala, departe de staiful targurilor de carte traditionale. Standuri foarte simple, destul de mici, si foarte aglomerate. Foarte aglomerat si foarte cald, desi ma asteptam ca vineri seara sa fie mai liber. Practic, la editurile mai cunoscute era ca in episodul Soup Nazi din Seinfeld (puristii sa ma ierte daca nu e titlul exact) : stateai in rand, iti luai cartea dorita din zbor, ajungeai sa o platesti (ideal cu suma exacta), o puneai in punga si pa. Sau stateai din nou la coada. La etaj puteai sa cumperi si monezi, insigne, bancnote (de toate felurile), ceva muzica, poate si altele (n-am stat sa vad). Editurile clasice pentru un targ de orice fel – Polirom, Humanitas, Tritonic, Paralela 45, Univers, Pro, Trei, Litera si altele. Carti la reduceri – lichidari de stoc (Polirom avea inclusiv Sorin Stoica si Claudia Golea la 5 Ron) si succese de librarie, cu 10-30 la suta mai putin.

O nota aparte a fost standul unei edituri masonice (sau cam asa ceva, nu am retinut spre rusinea mea numele), cu cateva zeci de titluri pe domeniu, la preturi extrem de tentante.


Si ajungem la esential. Reducerile nu au fost foarte mari la carti – cam 10 – 30 la suta – cu exceptia lichidarilor de stoc (3-5 Ron). Muzica era redusa chiar la jumate, o moneda destul de comuna (din ce mi-am dat seama) era 2-3 Ron, la bancnote nu m-am uitat. In esenta, destul de bine si reusit ca atmosfera, foarte placut, foarte relaxat. Daca era si spatiu mai mare… A fost placut. Cred ca voi merge si la urmatoarea editie.

Nota foarte speciala (ce mi-am luat) : Veronica A. Cara – Petrecere cu mama (Polirom) ; Sorin Stoica/Zoltan Rostas – Televizorul in “micul infern” (Tritonic) ; Haruki Murakami – Salcia oarba, fata adormita (Polirom).

5 comments:

Aky said...

Am ajuns si eu putin joi, in fuga, si mai mult azi. Mi-a placut, tocmai pentur ca nu e agitatia de la Gaudeamus-ul din nesuferita locatie Romexpo. Eu am vazut reduceri simtitoare la destule lucruri (am intrat si la Dalles si m-am convins). Ce am pescuit (falimentandu-ma din nou dincolo de orice asteptare) e cam asa:

Ioana Parvulescu - Intoarcere in Bucurestiul interbelic

Oliver SAcks - Omul care isi confunda sotia cu o palarie
(e tare faina. Povesteste un medic neurolog, cu frumos talent narativ, cele mai socante cazuri intalnite de el. Titlul reprezinta un caz real, alaturi de un barbat care nu-si recunoaste propriul picior, o femeie care nu mai stie ce inseamna stanga, si alte cazuri neurologice socante)

Simion FLorea Marian - Botanica romaneasca (cu legende, descantece, leacuri populare si alte minunatii)

W. BArnstone - Borges, intr-o seara obisnuita, la Buenos Aires (convorbiri-povestiri)

Stefan Klein - Formula Fericirii
(nu un ghid de fericire instant, ci relatari bazate pe descoperiri neuropsihologice, studii cu oameni si animale, mecanisme mentale si psihice,etc)

OSho - Constientizarea
(stiam de Osho, dar nu am avut niciodata curiozitatea. Am zis sa testez)

(splendidul)Kahlil Gibran - Aripi frante

Kabir (Marele, in araba) - Tes panza numelui tau (poezii si proza scurta; nu-l stiam, dar m-a incantat titlul)

J. Huizinga - Homo ludens
(un clasic pe care il vanam de mult)

+ ceva de alimentatie naturista :)

M-a frapat si pe mine standul masonic, foarte bine dotat, si cu masonul de rigoare alaturi.

Tomata cu scufita said...

La noi de ce nu se face asa ceva??? Numai Gaudeamus avem ca targ de carti. Oh dar eu am deja atatea carti cumparate in ultimul timp si toate sunt necitite. :-s. Ma mananca degetele sa incep Mama Noapte a lui Vonnegut, da' mai am doua de terminat inaintea-i. :(

Cinabru said...

Aky, Parvulescu o vanez si eu, presupun data viitoare. Oliver Sacks la fel. Simion Florea Marian este un scriitor extraordinar, daca mai gasesti Trilogia Vietii sau Mitologie Romaneasca, sunt fascinante. Barnstone l-am citit si eu cu placere, il prezinta pe Borges in alta lumina (ce sansa extraordinara sa fii prieten cu un atat de mare scriitor). De restul, iertat sa-mi fie, n-am cunostinta. Lectura placuta.

Cinabru said...

Hellene, si eu sunt in aceeasi situatie. "Norocul" meu e ca ma mai restrange bugetul, ca altfel... Oricum Kilipirimul a fost o placuta surpriza.

Aky said...

Multumesc Cinabru, vad ca suntem pe lungimi de unda similare :).

Negociem :). Stii tu ce.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...