23 Mar 2010

Dunhill Nightcap


Marca : Nightcap
Producator : Dunhill
Tutun : Virginia, Latakia, Perique

Aspect tutun : ribbon
Aroma : latakie, puternica
Tarie : ridicata
WAF : foarte scazut
Prezentare : cutie metalica de 50 g

Aceeasi prezentare eleganta obisnuita la Dunhill : cutie rotunda, tutunul destul de umed si cu miros puternic protejat de un capac din carton, eticheta cunoscuta printre fumatorii de pipa cu scufia de noapte, pipa de lut (cred), o lumanare aprinsa in sfesnicul demodat. Are un aer atat de vintage si de seducator incat te astepti ca si tutunul sa fie foarte parfumat si usor. Dimpotriva.

Nightcap este o mixtura aparte, cu o doza generoasa de latakia, suficient perique adaugat cat sa incante fara sa piste, o baza de virginie care se insinueaza frumos in fumata. Mirosul, la deschiderea cutiei, este puternic, foarte neplacut pentru nefumatori (dupa protestele sotiei). Taietura marunta, ribbon, amestec de maro si negru, relativ umed, se umple usor o pipa si se lasa un pic la aerisit. Nightcap se aprinde imediat, arderea este constanta si egala pana la final, iar aroma... Aroma este dura, seaca, barbateasca, un amestec pe care un incepator obisnuit cu aromatice usurele s-ar putea sa-l priceapa mai greu. Latakia este esenta in Nightcap, virginia ramane timida in fundal, facandu-si simtita prezenta ca un ostean credincios si discret, doza de perique este bine aleasa cat sa te intepe placut si usor picant. Pana spre final gustul este egal si bun, cu o intensificare a latakiei dupa jumatate.

Doza de nicotina este mare, poate chiar prea mare in anumite momente ale zilei, si e chiar un tutun de "nani nani" (desi stiu cel putin un pipar care il putea fuma la primele ore ale diminetii). Il pastrez de regula pentru seara, chiar inainte de un somn bun, desi n-am scufia de pitic de pe cutie. Din pacate. De fiecare data este la fel de bun, dar si la fel de tare. La final ramane un scrum foarte fin, inchis la culoare. Nu inteapa limba, nu incinge pipa chiar daca il fortezi. Calitate Dunhill.

Nu e in nici un caz un tutun social, de fumat printre civili. Doar daca ai musafiri nepoftiti si iti doresti sa plece foarte repede si tusind. Sotia nu l-a putut suporta, a insistat de fiecare data sa aerisesc foarte bine camera dupa fumata sau sa ma duc pe afara, sa ma plimb prin curte, sa ma relaxez, sa meditez la rolul meu in univers. Orice, dar sa nu il fumez in casa.

Am fumat prima data Nightcap cu ceva timp in urma, datorita lui Mrg, piparul care m-a initiat in universul fascinant al mixturilor cu latakie. Obiectiv vorbind, atunci mi-a placut chiar mai mult decat acum, desi la prima fumata m-a ingalbenit si m-a facut sa tremur un pic. Un pic mai mult. Prima data cand un tutun se dovedea mult prea tare pentru mine. Abia acum, cu o cutie intreaga, am inceput sa il inteleg si sa il apreciez. Desi din gama Dunhill prefer 965, Early Morning sau excelentul Navy Rolls. Am inteles ca reteta veche, inainte de cea facuta de Orlik, era net superioara, dar n-am apucat sa o incerc.

Concluzie : obiectiv vorbind e un tutun foarte bun, chiar daca acum nu ma mai impresioneaza ca la primele fumate. Il consider unul dintre tutunurile obligatorii pentru "cultura" unui fumator de pipa, desi este prea sec si "praf de pusca" pentru un incepator. Parerea mea.

3 comments:

mrg said...

Asteptam sa vina si randul NightCap-ului la revizuit ;-). Ca sa fiu carcotas, voi remarca pt. inceput faptul ca ambalajul nu mai este acelasi cu cel postat de tine. Parerea mea despre NighCap o stii - mi se pare ca a pierdut ceva din gustul catifelat, gros, pe care l-am perceput la prima si singura cutie fumata. Evident, sunt subiectiv, iar argumentele sunt prea numeroase pt. a le relua aici. Ramane un tutun bun si pt. mine, dar a pierdut teren in fata celor enumerate de tine. ("Rautacismul" se datoreaza nominalizarii mele ca "piparul care m-a initiat in universul fascinant al mixturilor cu latakie" - sigur nu ma bucur de o imagine prea buna in ochii sotiei tale, avand in vedere plimbarile pe care ti le recomanda atunci cand te dedai latakiilor ;-)

DeMaio said...

Mişto prezentare, chiar dacă eu sunt adeptul ţigărilor rulate, deocamdată. Foarte, foarte tare.

Cinabru said...

Mrg : in apararea mea, cutia asta arata mai bine decat cele noi :) Sa stii ca dupa ce l-am fumat mai multe zile, in special seara, a inceput sa imi placa mai mult decat initial. Nu mai este ca "seria veche", dar merge foarte bine, desi imi place mai mult un 965. Si am redescoperit Early Morning. Cat despre nevasta-mea, trebuia sa descopere si ea latakia, nu ? DeMaio : multumesc, dar ar fi bine sa faci si tu niste tutoriale pe blog cu rulatul tigarilor, recenzii de tutunuri, etc. Ca sunt utile, si are lumea nevoie. Si zi asa, tot nu te lasasi ?

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...