25 Jan 2009

Mai noi si mai vechi

1. Elias Canetti - Orbirea, Ed Polirom, 49.95 Ron
2. Marcel Olinescu - Mitologie romaneasca, Ed Gramar, 25 Ron
3. H.P. Lovecraft - Monstrul din prag, Ed Vremea, 16 ron
4. Nicolae Iorga - Istoria Bucurestilor, Ed Vremea, 31 ron
5. Jose Saramago - Eseu despre orbire, Ed Polirom, 34.95 ron
6. Ernst Nolte / Francois Furet - Fascism si comunism, Ed Art, 16 Ron
7. Giovanni Boccaccio - Decameronul, Ed Paralela 45, 40 Ron
8. Ion Manzat - Istoria universala a psihologiei, Ed Univers Enciclopedic, 109 Ron
9. Sade - Cele 120 de zile ale Sodomei sau Scoala libertinajului, Ed Trei, 39.90 ron
10.D. Draghicescu - Psihologia poporului roman, Ed Historia, 43 Ron

4 comments:

feeria said...

De Ion Manzat as recomanda altceva, mai interesant si destul de bine scris "Psihologia transei samanice". Eu am citit cartea cu mare placere, si am ramas cu destule informatii, chiar si dupa atatia ani. Este o lucrare mult mai apropiata de el, tinand cont ca este presedintele asociatiei de psihologie transpersonala.
Cartea lui Draghicesc suna taaare bine.

Cinabru said...

Cartea asta am rasfoit-o la recomandare sotiei, si cat am citit mi-a placut. Mersi de recomandare, o sa i-o transmit si ei. Cartea lui Draghicescu e o carte mare si foarte buna, pacat ca mogarii au scos-o la un pret marisor. Eu am citit-o cu ceva ani in urma si ma tenteaza sa o reiau.

Mircea Popescu said...

Interesant, dar care e firul, ori criteriul ?

Cinabru said...

Mircea Popescu : buna intrebare. Prin natura job-ului sunt la curent cu aparitiile de carte, chiar si cu cele de la edituri mai mici sau cu difuzare foarte proasta. Pe unele ajung sa le citesc, pe multe doar le rasfoiesc. Asa ca m-am gandit sa selectez din cand in cand cate zece, aparute recent (sau macar destul de noi). In afara celor pe care le-am citit si mi-au placut, aleg titluri recomandate de cititori in care am incredere sau titluri care au avut recenzii foarte bune. In general literatura si eseistica, dar voi incerca sa diversific si sa pun mai multa istorie, eventual ceva filosofie, arta, mai multa memorialistica.

In final iese o lista relativ eclectica, dar - sper eu - utila.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...