28 Apr 2009

Erinmore Balkan Mixture

Producator : Orlik
Marca : Erinmore Balkan Mixture
Tutun : Virginia, Latakia, Oriental
Aspect tutun : ribbon
Aroma : superba, latakia cu personalitate
Tarie : ridicata
WAF : foarte scazut
Prezentare : cutie 50 grame

Miros de frunze uscate, de tamaie, de fum, de taciune bine ars intr-o seara destul de racoroasa. Odata cutia deschisa mirosul este foarte puternic, greu de suportat pentru nefumatori. Arata bine, un amestec de tutunuri taiate ribbon, in nuante de la galben inchis la negru lucios, poate putin prea umed pentru gustul meu. Il mai incercasem, primit de la club, si atunci a fost un adevarat soc asupra papilelor gustative, inca de la prima incercare. S-a aprins imediat, era potrivit de uscat, dar lovitura si noutatea Latakiei balcanice m-au lasat fara cuvinte pe moment. Am cumparat mai tarziu o cutie, l-am lasat putin la uscat, pipa umpluta, aprindere, regasesc aceeasi aroma excelenta si puternica.

Un amestec englezesc in care latakia si orientalul suprima rapid virginiiile, amestecandu-se apoi intr-o armonie a gusturilor, pentru ca dulceata tutunului auriu sa se imbine spre final inspirat cu taria latakiei. Ca si cand cele trei varietati de tutunuri se joaca in fum de-a leapsa. Destul de greu, nicotina intra in forta, mirosul in camera nu mai seamana cu vechile aromatice. Nici pe departe. Arde usor, rece, catifelat si de fin, nici un pic de condens. E ca o lectie de introducere in universul mixturilor englezesti, clasice, puternice. Nici o urma de intepaturi pe limba, pipa nu s-a incins desi la un moment dat am fortat-o un pic, luat de val. Acum i-am dedicat pipa Ben Wade, si se inteleg de minune. La final ramane o cenusa fina, cenusie, si placerea de a fi fumat un tutun bun. Sotia nu il suporta deloc, e un tutun de fumat in gradina sau, uneori, in biblioteca. Doar dupa ce s-a culcat toata lumea si cu geamul larg deschis dupa.

Concluzie : o mixtura accesibila ca pret si delicioasa, una dintre latakiile perfecte pentru incepatori, care ar gasi un Dunhill sau un Samuel Gawith mult prea tare si « agresive ». Arde bine, gustul este complex, greu de uitat, destula personalitate cat sa fie suficiente doua pipe. Totusi, mirosul s-ar putea sa fie greu de suportat de nefumatorii mai sensibili.

Foto : www.annonces.de/Pfeifenshop/index.htm

6 comments:

Molia said...

Latakiile balcanice tind sa imi lase un gust amar si sa isi puna permanent amprenta pe turta unei pipe, turta care creste repede si se sfarama la fel de repede.
Ador latakia siriana si o tolerez pe cea cipriota. Ce-i drept, pentru cineva deja indragostit de pipa, latakia de orice fel inseamna ceva nou si exista o tendinta puternica de a te indragosti de nou mai mult decat de aroma.
Recomand calduros blendul meu (nu mai am dar urmeaza sa-l coaca zudo luna asta) si HH Vintage Syrian. Nu-i departe nici Early Morning

Cinabru said...

I-am dedicat o pipa anume, altceva nu am mai fumat in ea. Stiu blendul tau, l-am gustat (multumesc din nou) si savurat fara sa ma satur sau plictisesc. Excelent. Vintage Syrian l-am gustat de la Humidor, cred, si mi-a placut si el mult. Early Morning a fost un pic prea tare pentru mine, trebuie sa il mai "examinez".

Ai dreptate, latakia e altceva. Cu totul altceva. Chit ca nefumatorii nu sunt foarte incantati - ca sa folosim un eufemism - eu am ajuns sa ador orice mixtura cu latakia.

humidor said...

Si mie mi-a placut Erinmore, l-am cumparat o singura data si a fost tutunul preferat timp de cateva saptamani. O sa-l mai cumpar. Imi plac latakiile balcanice pentru ca au aroma de ... tamaie, imi place chiar si Balkan mixture care se gaseste pe piata romaneasca.
Daca tot suntem la capitolul reclama, iata si mixtura mea, care a fost inaintea mixturii moliei :D
- doua parti Robert McConnell Red Virginia
- doua parti Robert McConnell Pure Latakia
- o parte Robert McConnell Pure Cuba

Asta era la inceputurile experientelor mele.

Cinabru said...

Humidor : mi-e teama ca daca gust mixtura ta, ma culeg de sub masa in cel mai scurt timp. Suna apetisant, dar cred ca e suficient de tare si densa cat sa ma sature. Un timp mai lung. Poate aduci candva pentru testare.

Molia said...

Mixtura lui Humidor contine 40% latakia, a mea 25%. Si mie mi se parea ca eu abuzez de latakia :D
Presupun totusi ca aroma finala e imblanzita de Red virginia, care cu tot varful de cutit de perique tot n-are prea multa nicotina. Sunt foarte curios daca se mai simt nuantele celorlalte tutunuri. Daca se simt, ar trebui sa fie o mixtura foarte reusita.

Cinabru said...

Molia : si eu sunt curios cum o fi mixtura in cauza. A ta, cum spuneam, mi-a placut mult.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...