13 May 2009

Intalnirea de vineri 8 mai 2009. Tot la Bononnia

Inca o intalnire a Pipa Club Bucuresti, tot intr-o vineri, si tot la Bononnia Café. Tot pipe si tutunuri noi, aceeasi atmosfera placuta, discutii si noutati despre pipe si tutunuri, dar parca ar fi fost frumos sa fim ceva mai multi. Cateva pipe noi, intre care un frumos poker marca Humidor (felicitari Molia pentru achizitie) si un splendid meerschaum, cu care Augustinus a starnit invidii. Maestre, s-o stapanesti sanatos si s-o fumezi cu placere, e superba.

Am gustat si cateva tutunuri mai noi si mai vechi, si (din nou) mi-am depasit cu mult limita de 1-2 pipe pe zi, ajungand la finalul intalnirii un pic prea ametit si lejer verzuliu, invatatura de minte pentru data viitoare. Nu ca mi-ar folosi. E ca si cand te duce un binevoitor la Carturesti si iti spune : ia, domne, ce vrei. Cam asa ceva.

Am inceput cu o jumatate de bol de Peterson Sweet Kilarney (pasabil, nimic interesant sau de retinut), continuat cu un bol maaare de Ashton Sovereign (la fel de bun, dar deja ma simteam cam departe de lumea dezlantuita) si, fireste, un bol la fel de zdravan din Moth Mixture 2, excelent ca de fiecare data. Surpriza placuta a serii a fost un tutun oriental turcesc, autentic, Yenice Agonya, pe care initial l-am privit/mirosit cu retinere. Un miros usor acrisor, spre ketchup sau ceva similar, amestecat cu aroma tipica pentru oriental, potrivit de uscat, s-a aprins repede si a ars bine.

Foarte bun, chiar neasteptat si diferit de ce mai fumasem. Mai incercasem cate un oriental, dar asta m-a facut un pic visator si mai mult incantat de buchetul de arome care se tot schimba de la un fum la altul. Mirosul acrisor ii dadea o aroma ciudata, avea destula nicotina dar nu parea o mixtura prea grea. Si, la final, dupa doua cafele, am incheiat victorios – atatat de dulceata fumului din pipa lui Mrg – cu o fumata din Red Virginia de la McConnell. Clar va fi pe urmatoarea comanda, e unul dintre preferatele mele, dar nu stiu cand va fi comanda.

In rest, s-a vorbit de pipe, tutunuri, viitoare achizitii, reparatii si imbunatatiri, Maiden, alternative, indie, horror-uri, Lovecraft, Septuaginta, greaca veche, doctorate, ceaiuri, muzica, iarasi carti. Si multe altele. E fain ca de fiecare data mai invat cate ceva nou, si nu doar despre tutunuri. Si parca atunci cand esti la a doua sau a treia pipa, limba se dezmorteste, mintea merge mai repede, si vin ideile cu viteza, gata-gata sa se napusteasca spre convivi. O alta reuniunea placuta, a treia pentru mine si cu siguranta nu si ultima. Iar pipele mele, cateva aduse pentru prima oara la intalnire, au fumat decent spre foarte bine, de la caz la caz. Chit ca nu erau la fel de frumoase ca unele dintre suratele lor vazute acolo, au iesit pentru prima oara in lume. Primul lor bal, cum ar fi.

Si inca mi-e pofta rau de Yenice Agonya.

Nota : am scris ceva mai tarziu, pentru ca e o perioada mai mult decat aglomerata. Draftul era gata de atunci, dar...

2 comments:

mrg said...

Nu fi modest - ai un Ben Wade absolut superb! Si mai era o rusticata f frumoasa, nu mai tin minte ce anume.

Cinabru said...

Mi-s dragi, dar nu se compara cu unele din frumusetile vazute acolo. In viitor sigur imi completez colectia, nu se poate altfel.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...