24 Jun 2011

Top 10 tutunuri preferate

Din fiecare am fumat cateva boluri, cel mai adesea cel putin o cutie. Pe unele nu le-am mai pipat de ceva vreme, dar mi-au ramas in memorie, altele revin in rotatie relativ des. Fireste, un top crud de subiectiv, si care se va schimba in timp. In total, pana acum cred ca am gustat peste o suta de tutunuri. Lipsesc tutunurile americane gustate in ultimul timp, prin bunavointa lui Zudo, pentru ca nu mi-am prea notat cum se numeau. 

10.Danish Mixture: mixtura bulk, ieftina, aromatica, medie calitativ, dar dupa ce te obisnuiesti devine tutun zilnic. 

9. Sunday's Fantasy: din nostalgie, desi nu este cel mai bun aromatic fumat, tot revin la el. 

8. Dan Tobacco - Da Vinci: fumat mereu de la altii, foarte parfumat, macerat in vin rosu, perfect mai ales in cadru social si pretentios. 

7. Dunhill - Early Morning Pipe: mixtura englezeasca excelenta, Virginia si Oriental, bun in orice moment al zilei dar mai ales ca pipa de inceput. 

6. Ashton - Sovereign: englezesc, catifelat, gust plin si bogat, cu interesante variatii si o aroma usoara de miez de nuca. Nu l-am mai fumat de prea mult timp. 

5. Solani - Aged Burley Flake: cel mai bun flake cu Burley, bine prelucrat, putina aroma de ciocolata amaruie/cacao. Tutun pentru ocazii speciale.

4. Robert McConnell - Original Scottish Flake: cu putin casing de rom (parca), flake-uri moi, de un auriu inchis, gust dulceag si natural. 

3. Capstan - Original Navy Cut: fumat initial la intalniri, un flake excelent daca iti plac virginiile, o fumata de cursa lunga, un gust plin si puternic. 

2. Peterson – University Flake: primul meu flake si unul dintre cele mai bune. Recomand oricand si oricui. Virginia cu Burley, Peterson-ul favorit.

1. Sonstige - Honore Flake: cu un aspect modest si neglijent, patru tutunuri prelucrate flake, gust natural, exceptional. Sper sa mai iau o cutie curand. A fost din start o surpriza atat de placuta incat merite sa ocupe, momentan, prima pozitie. 

2 comments:

mrg said...

Apoi, sa le numaram, coane Fanica, sa le numaram:
3 sunt aromate pure! Iar daca fortam putintel nota si punem si McConnell-OSF in categoria asta, ar iesi 4 la socoteala. 2 - virginii curate. 1 - burley 100%. Si alte 3 cu ceva strop de Latakie, da' impartite: mixtura englezeasca (Dunhill) si oriental as zice la Sovereign. Despre Honore Flake, nu pot sa ma pronunt, nu am fumat, dar vad ca pe pipe-shop zice ceva de "English taste"...
Pai, daca tragem linie si adunam se vede de la o posta ca aromatele-s majoritare! Si eu care credeam ca o sa regasesc pe lista ta Pure Latakia, si Nightcap, si Artisan's Blend, si Squadron Leader, si Old Dublin...
Sunt bulversat!

Cinabru said...

Ma declar vinovat, Onorata Instanta. In ultimul timp m-am dat pe aromatice si am renuntat la englezesti, o fi varsta, o fi timpul liber, o fi caldura, nu-mi explic nici eu. Sigur, pe primele locuri raman flake-urile de virginie, dar pentru fumata de zi cu zi, eventual cu repetitie, tot aromaticele usoare sunt baza.

Ehei, departe sunt vremurile cand fumam de la tine primele latakii :) Sau unde sunt latakiile de odinioara... Dar prevad eu ca in timp topul se va mai schimba, si iar trec pe afumatura. Caci asta e una dintre frumusetile pipei. Sa tot schimbi, sa tot incerci, sa tot revii.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...