21 Jan 2017

Noi achiziții de la Antic ExLibris


Ca o completare necesară a unei postări pe Facebook. Luate de la Antic ExLibris. Din câte știu se mai găsesc.

Inițial am făcut drumul pentru Queen: A Rhapsody. Reticent să mai ies din cuibul meu dacă nu sunt obligat de foame sau dorințe păcătoase, asocial până la zâmbetul mecanic și eternul ”nu aveți 50 de bani”, navigând prin nămeți și intersectându-mă accidental cu conaționali, am reușit să ajung. Ceea ce a fost în sine o aventură geroasă, demnă de o poveste mult mai gonflată. Sigur în paranoia-mi hoffmanniană că nu o să mai găsesc volumul. Nici nu era. Decât juma de raft. Și dacă tot aveam banii pentru o factură presupun utilă, ușurați deja de cota parte pentru o cutie de tutun (dacă am redus la o cutie când și când deja sunt un erou pe drumul ezitant spre renunțarea la viciu) am luat și cele din lista de mai jos. După îndelungi consultări cu cei ce dorm sau joacă Arkham Horror în țeasta mea, după iau asta și nu iau aia, am plecat cu titlurile anexate.

1. Queen: A Rhapsody - chiar dacă nu am văzut-o în bibliografia ”oficială” și nu aduce, ca text, mai nimic față de ce știam deja, e o ediție admirabilă. Cartonată, poze color (nu știam vreo două, dar la destule știam și locul când, și ziua unde), un soi de istorie comprimată. Coffe table book despre Queen. Frumoasă.

2. Tim Riley - Lennon - îmi construiesc din nou eroi cu entuziasmul adolescentin al celui care mai are foarte mult timp înaintea lui. Ceea ce nu mai este cazul. Masivă, din ce am răsfoit exhaustivă, plus că Lennon îmi place post factum din ce în ce mai mult. Nu e prima sa biografie peste care dau, sper să fie și bună.



3. John Lennon. The Stories Behind Every Song 1970-1980 - adăugire firească la titlul de mai sus, e o colecție în care mai găsisem și alte cărți, până la urmă am luat doar două. Album cu album, piesă cu piesă, plus ceva poze. La prima vedere e un amestec de informație și generalități, dar oricum interesantă. Și utilă.

4. The Beatles. Stories Behind the Songs - nu am ascultat cu atenție Beatles până când am lucrat aproape doi ani pe meterezele minunatei lumi a librăriilor cu un beatlemaniac. E adevărat că lui îî plăcea mai mult McCartney, dar oricum mi-a dat acel impuls necesar. Un fel de mini-enciclopedie, și nu pot să nu-mi doresc ceva similar și despre Queen. Sau Ramones. Sau... se poate completa destul de multă vreme.

5. Stephen Jones - Psycho Mania - acuma când începi să te familiarizezi cât de cât cu ce înseamnă horror și weird fiction astăzi este practic imposibil să nu dai peste numele de Stephen Jones, antologator cu entuziasm și pricepere care tot scoate titlu după titlu, și puținele pe care le-am citit până acum - majoritatea sunt adevărate tomuri, nu broșurele anemice - sunt excepționale. Amuzant e că am trecut de vreo patru ori pe lângă raft până să-mi sară în ochi, așa că încep să mă ramolesc. Și da, sunt povestioase cu tot soiul de tandri psihopați. Teamă îmi e că am lucrat și eu cel puțin într-un loc alături de vajnici reprezentanți ai acestei categorii psiho-sociale.


6. Lafcadio Hearn - Oriental Ghost Stories - colecția asta este și ieftină (chiar dacă pe hârtie mediocră) și bună pentru weird fiction, iar omul ăsta a făcut enorm în vremea sa pentru popularizarea miturilor și mai ales poveștilor macabre din Japonia și China. Mai ales că trec iar printr-o perioadă de fascinație pentru China, în covârșitoare măsură din cauza filmelor Shaw Brothers și câteva dubioase Cat III, nu puteam să îl ratez. Și mai au din serie, să mai vedem.

7. Choosing & Looking After Your Cat - de când m-am trezit posesor de pisică lucrurile s-au schimbat ca în Un motan pe nume Bob (faină carte). Nu eram un fan al pisicilor, mai mult îmi plăceau câinii, dar noul membru al familiei, cu drepturi depline și adesea tratament preferențial, m-a prostit de tot, deși sunt deja trecut de prima junețe a pasiunilor. Și dacă tot am pisic, e nevoie și de manual de instrucțiuni. Înainte de 89, când ne-am luat video - ar merita și asta o postare - taică-miu s-a chinuit ceva vreme până când a tradus manualul. Integral. Așa că dacă pentru un video aveai nevoie de instrucțiuni, cu atât mai mult pentru un răsfățat căruia trebuie să îi curăț litiera.


Pentru ce aceste precizări? Ca să mă laud, firește. 

4 comments:

dercy lyne said...

Numele meu este Darci Lyne. Aceasta este o zi foarte fericită din viața mea datorită ajutorului pe care mi l-a oferit dr .nosakhare pentru a mă ajuta să-mi recuperez fostul soț cu vraja sa de dragoste și magie. Am fost căsătorit de 6 ani și a fost atât de groaznic pentru că soțul meu a înșelat cu adevărat și a căutat un divorț, dar când am întâlnit pe e-mail Dr..nosakhare pe internet despre cum a ajutat atât de mulți oameni să-și recupereze și să ajute repara relația și face oamenii fericiți în relația lor. Mi-am explicat situația și apoi am căutat ajutorul lui, dar spre marea mea surpriză, mi-a spus că mă va ajuta cu cazul meu și că acum sărbătoresc, pentru că soțul meu s-a schimbat total în bine. Întotdeauna vrea să fie alături de mine și nu poate face nimic fără prezentul meu. Mă bucur cu adevărat căsnicia mea, ce sărbătoare grozavă. Voi continua să depun mărturie pe Internet, deoarece Dr..nosakhare este un adevărat rol de vrăji. NEVOIE DE AJUTOR? A LUA LEGATURA
  -Email- blackmagicsolutions95@gmail.com
îl puteți adăuga și pe aplicația Whats: +2349083639501
El este singurul răspuns la problema ta și te face să te simți fericit în relația ta. Și este perfectă și în relația ta.
îți dorești fostul înapoi?
vrei o vraja de dragoste pentru un nou iubit?
Soluție de problemă pentru copii?
Soluție de problemă financiară?
Erectie slabă și ejaculare rapidă?
soluția la boli și boli ale organismului
Toate tipurile de soluții de problemă prin astrologie?
Soluția problemei divorțului?

Corina said...

Excelente titluri, multumesc pentru recomandari!

Valentina said...

Super content!

Ana said...

Este timpul numa' bun pentru citit, carti sa avem ;)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...