27 Sept 2009

Mac Baren : Navy Flake

Tutun : burley, virginia, cavendish
Aspect tutun : flakes
Aroma : burley
Tarie : medie
WAF : mediu
Prezentare : cutie 100 grame

Mostra primita la una din intalnirile Clubului.

Imi doream de ceva vreme sa incerc Mac Baren Navy Flake. Preferatele mele raman virginiile, pe care le fumez zilnic (eventual o virginie cu un strop de perique), alternand cand si cand o latakie zdravana sau, ceva mai des, un oriental. Doar ca de ceva vreme doream sa incerc si un burley, o schimbare binevenita in program, iar Navy Flake era prezentat peste tot ca un burley bun. Plus ca era flake.

Am primit trei flakes (multumesc generosului donator, din pacate nu i-am retinut numele) si le-am lasat pentru un weekend linistit, ajungand sa le fumez in doua. Uscate destul de bine, asa cum imi place tutunul, si-au pierdut destul de mult din casingul initial de rom si zahar, mirosul s-a nuantat si aroma de tutun a devenit mai pregnanta. Flakeurile arata foarte bine, destul de mari, cu aspect de marmura tobacciana, amestec de tonuri de galben, cafeniu si castaniu, chiar foarte frumoase. Am ales unul, pliat si pus in noua mea pipa pentru flakes, se aprinde relativ usor si pana la final a ars bine, cu doar 2-3 reaprinderi, ceea ce mi s-a parut admirabil. Gustul este de burley, simplu, prea putin se simte altceva, dar si putin acrisor de la casing, nu excesiv insa. Ceva mai putin decat un aromatic usor, oricum. Fara schimbari neasteptate, tutun burley, un pic de nuca, nivel ridicat de nicotina, miros in camera placut chiar si pentru sotie. Nu e un tutun de toata ziua, totusi prea tare, doar de fumat ocazional. Scrumul este fin, cenusiu, am reusit sa nu imi raman bucatele de tutun nears, ceea ce pentru experienta mea cu flakeuri e o performanta. Nu a incins pipa – e adevarat ca l-am fumat incet si cu grija – si poate sa intepe suportabil daca este grabit.

Concluzie : un tutun foarte bun daca iti place burleyul, un flake bine lucrat, arde bine, aroma pe masura. Mi-a placut mai mult un alt flake cu burley, Solani Aged Burley Flake, primit de la Zudo, dar in lipsa Mac Baren Navy Flake poate fi o alegere. E o optiune interesanta, si incep sa privesc produsele Mac Baren altfel.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...