28 Jan 2010

Dan Tobacco : Da Vinci


Tutun : Virginia, Black Cavendish

Aspect tutun : ribbon

Aroma : vanilie, patiserie, dulce, vin rosu

Tarie : scazuta

WAF : foarte ridicat

Prezentare : plic de 50 grame

O mixtura de virginie si black cavendish, totul fermentat in vin rosu Chianti din Toscana. Desi fumez foarte rar aromatice doream sa incerc de ceva vreme Da Vinci. Imi placuse ilustratia cutiei - cu o Mona Lisa in alb si negru, frumos stilizata - si ideea de tutun si vin suna, orice s-ar spune, tentant. Datorita lui Humidor am incercat prima oara Da Vinci la una dintre reuniunile clubului, iar cu alta ocazie am primit o mostra consistenta, dar din pacate nu mai retin de la cine. A fost asa cum sperasem, din fericire.

Mirosul in plic/cutie este puternic si surprinzator de placut : vanilie, patiserie, fructe confiate, dulce si interesant, dar se simte foarte bine si vinul. Chiar si eu, desi nu ma pricep, l-am simtit de prima data. Taietura marunta, tutun elastic si putin umflat, se pune usor in pipa si se aprinde imediat. In afara de flacara de prajire am reaprins de 2-3 ori la fiecare fumata, ceea ce nu e deloc rau. In prima jumatate a pipei gustul dulce de cavendish se amesteca celui de vin rosu - chiar se simte - dar si cu vanilie dulce si note de prajitura, dar prajitura dulce, facuta in casa. De la jumatate se schimba totul, fumul se amaraste sensibil, dulceata se estompeaza pana aproape de disparitie, iar gustul de black cavendish isi arunca armele si se lasa coplesit de virginie. Pentru mine nu a fost deloc rau, dar s-ar putea ca pasionatii de aromatice sa gaseasca aceasta schimbare deranjanta.

Pana la final fumul este dens, foarte alb, mirosul in camera deosebit de placut mai ales pentru "civili".

Concluzie : chiar daca nu e un tutun pe care l-as fuma toata ziua, este o mixtura buna. As pastra un plic de tutun Da Vinci pentru vizite si petreceri in familie, cand va face cu siguranta impresie foarte buna. Si desi am lasat aromaticele in urma, e un tutun pe care il recomand tuturor.

3 comments:

Vania said...

Mi s-a făcut poftă, deşi, din motive de cost, am revenit la frivolele ţigarete...

Ivcelnaiv said...

Liberté, égalité, naïveté
Un om căra în spate
Un dram de naivitate.
http://www.ivcelnaiv.blogspot.com/

Cinabru said...

Vania : sa stii ca pentru mine e mai avantajos, financiar vorbind. Plus ca fumez mai putin in fiecare zi decat daca mai trageam din tigara. Din ce se gaseste la noi cel mai bine ma impac acum cu vreo 2-3 tutunuri de la Peterson. Aromatice fumez mai rar.

Ivcelnaiv : succes, o sa te citesc.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...