21 Oct 2013

Noutăți de la Nemira - serie Lovecraft și una bucată antologie


Două cărți pe care le așteptam cu nerăbdare de ceva vreme. Mă bucur să văd că Nemira continuă seria de titluri horror, de această dată cu o antologie ce se anunță foarte bună și mai ales cu primul volum dintr-o colecție ce va reuni (teoretic) cele mai bune scrieri H.P. Lovecraft. Se anunță un pre-Crăciun pe gustul meu. Încă nu am luat cărțile, probabil săptămâna viitoare să le am și eu pe raft.



1. Cartea ororilor, vol. 1 - prima parte a unei antologii realizate de Stephen Jones (ceea ce e mai mult decât promițător) cu povestiri semnate de Stephen King, Brian Hodge, Angela Slatter, Dennis Etchison, John Ajvide Lindquist (glorious joy), etc. Chiar dacă am preferat mereu romanele sau volumele de povestiri ”de autor” mă bucură apariția unui asemenea titlu, cred că antologiile sunt cea mai simplă și mai eficientă cale de a descoperi un autor nou. Sau altceva de la autorul preferat, eventual o schimbare de ritm, stil sau direcție. Nu înțeleg de ce nu a apărut întreaga selecție într-un singur volum, ar fi arătat mai bine, un tom masiv mustind de oroare, dar e bine și așa. Plus că și ilustrația copertei e inspirată. Și definitorie. 

Dacă nu mă înșel în următorul volum ar trebui să apară un autor de referință, numitul Ramsey Campbell, și cred că este și prima oară când acesta este tradus la noi. Sigur, e posibil să nu am dreptate. Dar nu ar fi un capăt de lume. 


2. The best of H.P. Lovecraft, vol. 1. Blestemul din Sarnath - avem vechile volume de la Vremea (colecția Super Horror) și reeditarea, cele trei de la Leda (inclusiv excelentul Chemarea lui Cthulhu, cea mai bună selecție lovecraftiană publicată în românește), Prizonierul Faraonilor la micuța Bastion (cu unele texte mai rare) și o viitoare apariție în tălmăcirea lui Mircea Pricăjan. Sper că n-am uitat nimic. 

Departe sunt vremurile când doar sperai să citești vreodată Lovecraft în propria-ți limbă și te chinuiai cu txt-uri dibuite pe tot felul de site-uri care profitau de intrarea textelor în ”public domain”. Așa că sunt foarte curios ce aduce acest prim volum din serie, ce titluri au fost selectate, dacă va fi fost ales criteriul cronologic, dacă pe viitor vor fi incluse și eseurile lui Lovecraft. Oricum ar fi este o inițiativă admirabilă și merită felicitări. Dacă tot n-am avut parte până acum de o ecranizare lovecraftiană pe măsură atunci măcar să ajungem cândva la o integrală Lovecraft în românește. 

Și sper să ”tragă” după el și restul marilor din seria Cthulhu Mythos, succesori și precedesori, de la Derleth și Edward Lee la Algernon Blackwood și neapărat Arthur Machen. Sunt optimist. Deși ca lovecraftian dedicat ce mă găsesc ar trebui să fiu pesimist, melancolic, și eventual la un pas de totala demență din cauza ororilor ce se întrevăd în locurile unde realitatea se subțiază. Poate sunt doar prea multe partide de Arkham Horror...

PS: coperta e reușită. Și amuzantă. 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...